reklama

It does not smell like mushroom

Zaujímavý rok života som prežila v Norwich. Toto mesto na východe Anglicka mi učarovalo najviac v porovnaní s ostatnými mestami, ktoré som doteraz v UK navštívila. Nádherná príroda, krásne domčeky a vôňa okolia ma úplne opantala. A angličania sú tu takí milí...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Práca,ktorú som dovtedy vykonávala vyžadovala, aby som z Londýna do Norwichcestovala každý týždeň. Moja agentúra mi pre tento účel platila Bed andBreakfast v Taverhame. Foxwood guest house mal zatiaľ najväčšiu záhraduakú som u súkromného vlastníka v Anglicku videla. A okolitý les okoloobrovskej záhrady bol pýchou majiteľky.

Majiteľka60 ročná ovdovená pani tam žije so svojou 90 ročnou mamkou, dvoma psamia pár pávmi. Dovolila mi nazrieť do anglického života ako hosť, nie akopracovník. Sedávali sme spolu pri raňajkách, občas prišla po mňa do prácea priviezla ma na hotel. Malé veci, ktoré som prežívala s plnouvážnosťou sa stali veľkým krokom k zaujímavému priateľstvu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nakuklasom pod pokrievku prípravy typických anglických jedál. Prezradila mi recept nadomácu gravy. Pani bola a stále je skvelá kuchárka a vždy ma vedelopotešiť jej pozvanie na večeru. Na hoteli som prežila jar, keď všetky stromyv záhrade pučali. Leto, keď voňala pokosená tráva. Jeseň keď sa cezmnožstvo opadaných listov zo stromov ani nedalo prejsť a zimu, keď občaszasnežilo a lúku pokryla biela perina.

Príjemnástarostlivosť majiteľky a jej skvelé raňajky vždy s pridanou hodnotoupriam lákali ľudí opäť sa vrátiť. Minimálne 200 kusov vianočných pohľadníc,ktoré dostala takmer z celého sveta hovorili za všetko...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V jedenjarný deň som oddychovala po práci a vôňa prírody ma priam vylákali dozáhrady. Našla som pár tanečníc lúčnych a hrdá so svojim nálezom som sapochválila majiteľke, ktorá sedela s mamkou von, pri kvetoch. Vábivá vôňahúb mi pripomenula domov. Tú vôňu zbožňujem.... Staršia pani ovoňala pár húb,ktoré som stále držala v dlaniach a ohrnula nosom: It does not smell likemushroom. Na sekundu ma prešiel úsmev na tvári pretože som si bola istá, žetieto huby sú jedlé. Potom ma však napadlo „no jasné, veď angláni nepoznajú inéhuby ako šampióny... a tančnice predsa nevoňajú ako šampióny.“ Nakoniecsme diskusiu o tom, či sú tanečnice jedlé alebo nie ukončili tým, že ak sanabudúci týždeň na hoteli neukážem, tak som sa otávila...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nonakoniec som stále tu, a anglánom neostáva iné len veriť, že i niečočo nevonia ako mushroom sa dá jesť a predsa je to huba....

Eva Cabanová

Eva Cabanová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Malý človiečik stratený vo veľkom svete. Zoznam autorových rubrík:  Život v UKSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu